عودت نکردن کارت خودرو بعد از گذشت 3 ماه از زمان تصادف


با سلام و احترام
همسر من در روز 3 فروردین امسال در اتوبان حکین با یک خودرو 206 مدل 89 تیپ 6 تصادف کرد. راننده 206 بخاطر عدم برخورد با ماشین جلویی در لاین سرعت توقف کامل کرده و همسر من از پشت با ایشان برخورد کردند. ما بخاطر اینکه کار ایشان سریع تر انجام شود، همان شب به راهنمایی رانندگی تقاطع آزادگان-همت مراجعه کردیم و پایه کروکی را امضا کردیم. بیمه حدود 5و 800 برای ایشان خسارت تعیین کرد. بعد از گذشت 1 ماه از تصادف از ایشان درخواست کردم کارت ماشین را برگردانند ولی امتناع کردند و درخواست افت قیمت و ایاب زهاب و هزینه جرثقیل کردند. من هم گفتم به دلیل وضعیت مالی، تا 500 هزارتومان متقبل می شوم. بعد از چندین بار مکالمه و یک بار ملاقات حضوری، ایشان خواستار 3.5 میلیون تومان خسارت شدند و ادعا دارند که ماشینشان تا قبل از این تصادفی نداشته است. همچنین در میان گفته هایشان گفتند که به کارشناس مراجعه کردند و میزان افت قیمت را 6.5 میلیون تومان تعیین کردند و بعد معلوم شد که بعد از آنکه بعضی از قطعات ماشین عوض شده بوده به کارشناس نشان داده اند و ادعا دارند که تامین دلیل کرده اند.
1- این امکان وجود دارد که 206 مدل 89 تیپ 6 مبلغ بالای 2 میلیون تومان افت قیمت بگیرد؟
2- بعد از اینکه قطعاتی از ماشین عوض شده باشد می توان افت قیمت را تشخیص داد؟
3- چطور توانسته اند اثبات کنند که خودرو تا قبل از این تصادف، تصادف دیگری نداشته است؟
4- اگر توانسته باشند نظر کارشناسی را جلب کنند که رای غیر منتظره ای صادر کند، چقدر احتمال دارد که با اعتراض بیش از 60 درصد از مبلغ افت قیمت کسر شود؟
5- اگر به صلاح دید خود برای دریافت خسارت بیش از 5 میلیون تومان اقدام به پیگیر از طریق دادگستری کنند، در هر صورتی ما باید هزینه دادگاه را پرداخت کنیم؟
6- آیا می توانیم به دلیل پس ندادن کارت ماشین پس از بارها پیام دادن و تماس در فواصل زمانی از ایشان شکایت کنیم؟ اگر جواب مثبت است خسارت آن به چه شکل محاسبه می شود؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: خسارت
حوزه قضایی: البرز
2 پاسخ
5,446 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ۱۲:۱۹